Goed vlees en snel persoonlijk contact.Martijn – Mierlo
Terug
BBQuality real-logo

Binnen 3 maanden van idee naar webshop.

Wie had kunnen denken dat, toen we 3 maanden geleden op het idee kwamen voor BBQuality, we nu al een volledig werkende webshop hebben, volop actief zijn op social media en zelfs de eerste bestellingen al hebben mogen verzenden naar klanten in het hele land!

Het begon natuurlijk allemaal met het idee, maar daarover hebben we al verteld in ons verhaal. Maar wat is er allemaal gebeurd de afgelopen maanden om BBQuality de lucht in te krijgen? Dat vertellen we jullie graag in dit verhaal!

Chef du Web.

Samen met onze vrienden van Chef du Web zijn we gaan zitten om ons idee verder uit te werken tot een complete webshop met recepten en de laatste snufjes die tegenwoordig bij een website horen. Samen kwamen we tot het design voor de responsive (wij wisten ook niet wat dit was hoor ;-)) website die er vandaag staat! Een eerste sessie om het idee scherp te krijgen, de eerste designs en toen de start van de bouw, het ging allemaal in rap tempo.

Op 6 juni lanceerden we de website aangezien we op 7 en 8 juni afgesproken hadden om naar Tony Stone Low & Slow competition af te reizen in Hoofddorp om onze nieuwe site onder de aandacht te brengen. Hier was natuurlijk ons Backyard BBQ team Holland actief, die wij graag in de weer wilden zien met ons vlees en om het resultaat te proeven natuurlijk!

Het vullen van de site.

We hebben 31 producten in ons assortiment opgenomen en daar kwam toch stiekem meer bij kijken dan we in eerste instantie gedacht hadden. Zo moesten we natuurlijk ook ons assortiment fotograferen. Maar fotograferen is ook een vak kwamen we achter, dus moesten we ineens een mening vormen over hoe we ons vlees wilden presenteren op de site aangezien een fotograaf ook richtlijnen wil hebben.

Uiteindelijk zijn we samen met Joris van Lieverloo tot een schitterend resultaat gekomen vinden wij zelf.

Het vullen van alle pagina’s is één ding. Maar toen hoorden we dat we alle pagina’s ook nog eens SEO proof moesten maken. Natuurlijk wisten wij wederom niet wat dit betekende (Search Engine Optimization), maar aangezien we wel bovenaan willen eindigen in google leek ons dit toch wel handig. Met bloed zweet en tranen en vele avonduren hebben we uiteindelijk al onze SEO bolletjes van onze product pagina’s op groen gekregen en kunnen we dus goed gevonden worden als het goed is.

Wat gaat er nog komen?

De eerste producten kunnen besteld worden, maar dit is slechts het eerste deel van onze plannen! De komende weken gaan we nog eens een twintigtal producten toevoegen aan onze site. Daarnaast willen we een start maken met het toevoegen van heerlijke barbecuerecepten voor de stukken vlees die wij verkopen en gaan we filmpjes plaatsen waarin we laten zien hoe u ons vlees kunt bereiden.

Om de bestellingen compleet te maken gaan we ook nog reguliere vleesproducten toevoegen aan ons assortiment zodat u ook hiervoor bij ons terecht kan.

Niet alleen vlees staat in onze toekomstplannen…. maar hier over later meer!

Puntjes op de i.

De laatste weken hebben we samen met Chef du web en onze online marketing coach @maartenluijk de puntjes op de i gezet. Een nette mail naar onze klanten, een goede google-analytics (alweer zo’n hippe engelse term) inrichting, het toevoegen van portiegewichten en het uitbreiden van het assortiment. Wij zijn er klaar voor in ieder geval en zijn benieuwd wat onze klanten van ons vinden!

Packshot91

BBQuality

Eerlijk vlees voor de échte BBQ-er