Visie

Bij BBQuality houden we niet zo van labels die bepalen of vlees goed is of niet. Zo hebben we in het verleden vlees verkocht wat Biologisch was maar kwalitatief gewoon niet goed was. En waar we dan wel weer veel geld voor moesten afdragen aan een commerciële organisatie om het te mogen verkopen.

Daar geloven wij niet in. Dan gaan we liever zelf op zoek naar het verhaal erachter. En dan moet BBQuality het label zijn.

Want door onze jarenlange ervaring weten we dat er heel veel goed en duurzaam vlees is wat geen label heeft.

Dubbeldoel rundvlees

Zo zijn we bijvoorbeeld de eerste webshop die het dubbeldoelvlees uit Nederland verkochten. Dubbeldoelvlees is vlees wat afkomstig is van melkkoeien. Na hun leven als melkkoe worden de beste exemplaren uitgezocht en afgemest. Vlees zonder label, maar wel heel duurzaam. (Hier kan je het hele verhaal lezen).

Toegankelijk

Naast duurzaam willen wij ook dat goed vlees voor iedereen betaalbaar zou moeten zijn. We zoeken daarom dan ook altijd naar het beste alternatief en niet het duurste. Vandaar ook bijvoorbeeld onze keuze om met “gangbare” kip te werken zonder ster naast een betere kip. Niet iedereen kan zich een betere kip veroorloven en die klanten willen we dan het beste alternatief aanbieden. (Hier kan je het hele verhaal lezen waarom wij hier voor kiezen).

Vleesvervangers

Daarnaast geloven wij ook dat het ook goed is om alternatieven aan te bieden voor vlees. Vandaar dat ons vegetarische assortiment steeds verder uitbreidt. We staan open voor innovaties en nieuwe producten. Zodat wij onze klanten daarin ook steeds een ruimere keuze kunnen aanbieden.

Bosmeter

Tot slot bieden wij onze klanten ook een mogelijkheid aan om iets terug te doen voor de natuur. Nadat je besteld hebt kan je een donatie doen van € 2,50.  Met dat opgehaalde geld sparen we voor een terug te planten bos. Hoe dat precies werkt kan je hier verder lezen.

The BBQuality

BBQuality is het label wat staat voor kwaliteit en een goed leven.

Wij weten dat de consumptie en productie van vlees veel impact heeft op onze planeet. Maar we weten ook dat een vleesvrije wereld niet realistisch is.

In ieder geval niet in onze ogen. Dus als we dan vlees verkopen moet het wel van dieren zijn waarvan we weten dat ze een goed leven hebben gehad. En moeten we weten dat een fabrikant ook bezig is om op het een duurzame manier te produceren.

Lukt dit altijd? Nee helaas niet altijd. Maar we doen wel onze uiterste best om alleen met leveranciers in zee te gaan die transparant zijn en in ons verhaal geloven. Blijkt nu dat een verhaal niet klopt of we vertrouwen het niet dan nemen we afscheid want dan pas je niet bij de visie van BBQuality.

“It’s The BBQuality”

 “Proef het goede leven”